Elérhetőségek | Tanáraink | Tanulóink | Írjon nekünk
OM azonosító: 203045/002
Központi telefonszám: +36 (42) 508 870
Központi e-mail cím: banki@bankidonat.hu
Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

TÁMOP-2.2.5.B-12/1 dokumentumok

TÁMOP-2.2.5.B-12/1

Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére

BÁNKI DONÁT RÖVIDEBB KÉPZÉSI IDEJŰ SZAKKÉPZÉSÉNEK BEVEZETÉSE

A teljesség igénye nélkül a pályázattal kapcsolatos néhány fontosabb dokumentum (PDF formátum) valamint néhány fontosabb esemény fotója (JPG formátum) látható ezen az oldalon.

Letölthető dokumentumok:

Nyitórendezvény (Leveleki Miklós projektmenedzser előadása)

Nyitórendezvény (Juhász Ferenc szakmai vezető előadása)

Az elkészített tanmenetek egyike (Laczkó Szabolcs: műszaki rajz)

Konzultációs lapok egyike (autóelektronika munkacsoport 2013.11.28)

A munkanaplók egyike (Juhász Ferenc 2014. február)

Projektzáró (Juhász Ferenc szakmai vezető előadása)

Összegző értékelése a pályázatnak (Leveleki Miklós és Juhász Ferenc)

 

Képgaléria:

Fizika az élet

Physics is Life – A fizika az élet!

Sokan gondolják azt, hogy a fizika, a fizikaórák unalmasak, érthetetlenek. Az utóbbi években elvégzett tantárgyi tudásszint felmérések, és attitűdvizsgálatok eredményei szerint a természettudományos oktatás, így a fizika oktatása is válságban van. A helyzetre azt is mondhatnánk, szinte drámai.

A legkevésbé a fizikát szeretik a diákok.

Hét európai ország (Lettország, Csehország, Portugália, Görögország, Törökország, Olaszország, és hazánk) fizikatanárai, és a köréjük csoportosuló diákok célja a diákok fizika tantárggyal kapcsolatos attitűdjének megváltoztatása volt. A projekt alapötlete az Etwiningen regisztrált, és a véletlen vakszerencse segítségével egymásra talált tanárok beszélgetéseiből született. A legfontosabb célunk az volt, hogy a tananyag megértését könnyebbé, és élvezetesebbé tegyük, kihasználva a gyerekek természetes érdeklődését az IKT eszközök, és azok használta iránt. Így a munka során lehetőségünk van a fizika tantárgy módszertanának megújítása, úgy, hogy a mai modern média elemeket is felhasználjuk. A tervből pár hónap munka után egy olyan közös pályázat született, amelyet az egyes országok nemzeti irodái is támogattak, így lett belőle egy Comenius Iskolai Együttműködések elnevezésű projekt. A nemzetközi projekt két éve alatt az első projekttalálkozó során megbeszélt ütemezés szerint halad az egyes országokban a munka. A projekt teljes programja, az ütemezés megtekinthető a projekt honlapján. A munka befejezése után a tanárok további tervek szerint a kidolgozott módszertani újításokat szakmai szempontból is újragondolják, és szakmai fórumokon bemutatják, és törekszenek a jól használható elemek tananyagba integrálásába.

A munka fázisai

  • A tévhitek beazonosítása – háromfázisú tesztek alkalmazása
  • A tesztek kiértékelése
  • A tévhitek megbeszélése, ötletbörze a tévhitoszlató kisfilmek forgatókönyveiről
  • A forgatókönyvek közül kiválasztjuk a legjobbat, és előadjuk (projektalálkozó)
  • A film vágása, szerkesztése, megosztása
  • A munka közben karikatúrák is készültek a munka egyes fázisairól, kiállítás
  • A tévhitek eloszlatása koncepciókarikatúrák segítségével
  • A játékok fizikája – motivációs kísérletek; kisfilm készítése
  • Reppeljünk fizikát! – forgatókönyv, klip készítése

A Bánki Donát Műszaki Középiskola a Tempus Közalapítvány támogatásával a Comenius iskolai együttműködések program keretén belül nemzetközi projektben vesz részt. A projekt célja az, hogy a fizika tantárgy tanítása során használt hagyományos módszertani eszközeinket a diákokkal közösen a mai kornak megfelelő elemekkel gazdagítsuk. A projekt nyitótalálkozójára szeptember 26. és október 1-je között Ankarában került sor. A hét országból érkező résztvevők (a házigazda török, görög, cseh, lett, olasz, portugál, magyar) a helyi oktatási sajátságok áttekintése után, a közös munka alapelveit, munkaformáit, módszereit tisztázta, majd az együttműködés során közösen elkészítendő projekttermék specifikációját is rögzítette. A munkát egy kétnapos kappadókiai kirándulás színesítette, ahol a résztvevők a világ 100 csodájának egyikét szemlélhették meg. Iskolánkból várhatóan közel 30 tanár és diák fogja felkeresni a partnerintézményeket, ahol az aktuális részfeladatok eredményeit hozzuk közös nevezőre. Török házigazdáink, minket magyarokat megkülönböztetett figyelemben részesítettek.

 

A projekt weboldala: http://www.physicsislife.net/

Bitstrips - http://www.bitstrips.com/

A projekt munkáiból készült katalógus (PDF formátum)

A videók elérhetősége:

Beatbox és fizika

http://www.youtube.com/watch?v=27aFtIWqbIY

http://www.youtube.com/watch?v=YLHIR9OPF4g

A játékok fizikája:

http://www.youtube.com/watch?v=BILmStUX6NI

http://www.youtube.com/watch?v=z7QCcJGZKfQ

Reppeljük a fizikát:

http://www.youtube.com/watch?v=Jm-ztRaXeQk

A portugáliai projekttalálkozó filmes beszámolója:

http://www.youtube.com/watch?v=aY3AfjIDLCk

 

Copyright © iskola.bankidonat.hu. Minden jog fenntartva.