Igazgatói köszöntő
![]() |
Kedves Szülők, bánkis Diákok!A nyári szünet ideje alatt olyan esemény történt az iskola életében, amely az elmúlt 20 évben egyszer sem. Az intézménynek 2012. augusztus 1-jével új igazgatója lett. Az átmenetből a szülők és a tanulók is nagyon keveset érzékeltek, és úgy gondolom, hogy ez így helyes. |
Az igazgatóváltás nem jelent törést, az élet megy tovább, tanulni ezután is kell!
Igazgatói pályázatomban hangsúlyoztam az iskolához való erős kötődésemet, a hagyományok ápolását, a tradíciók megőrzését, törekvést a sikerek továbbvitelére, folytatására.
De nem lehetnék jó igazgató, ha nem akarnék újítani, változtatni. Pedagógiai hitvallásomat jól tükrözi a következő idézet:
„Az iskola dolga, hogy megtaníttassa velünk, hogyan kell tanulni, hogy felkeltse a tudás iránti étvágyunkat, hogy megtanítson bennünket a jól végzett munka örömére és az alkotás izgalmára, hogy megtanítson szeretni, amit csinálunk, és hogy segítsen megtalálni azt, amit szeretünk csinálni”
(Szentgyörgyi Albert)
Ennek megvalósítása érdekében a következő célokat tűztem vezetői működésem elé:
- A Bánki legyen a régió legjobb műszaki szakközépiskolája
- Váljunk olyan innovatív középiskolává, amely a mérnökképzés előszobája lehet
- Tanulóink kapjanak olyan szakmai felkészítést, hogy a folyamatosan fejlődő technika mellett is megállják helyüket a munkában
- Tanulóink nevelési munkánk által hazafias gondolkodású, emberséges sokoldalú, kreatív felnőtté váljanak
- A folyamatos tanár-diák együttműködésnek köszönhetően diákjaink sikerei büszkeséggel tölthessenek el bennünket
- Épüljön olyan bánkis öntudat tanárban, diákban egyaránt, amely képessé tesz bennünket céljaink megvalósításában
Természetesen ezeket nem egyetlen esztendő alatt kívánom megvalósítani, hanem tudatosan felépített stratégiával.
Ennek első évi elemei lesznek:
- Iskolai fegyelem emelése, a hiányzások csökkentése
- A mindennapi tanulás elvárása, következetes számonkérésekkel
- Tanulmányi eredmények emelése
- Egyéni törődés a gyengébb és a kiemelkedő képességű tanulókkal is
- Olyan színes szabadidős tevékenységek, amelyek elrángatják tanulóinkat a számítógép elől.
Kérem a szülőket és a tanulókat legyenek partnerek a célok megvalósításában, hiszen az iskola egy szolgáltató intézmény, ha jól működik, abból a diák profitál a legtöbbet, belőle válik szüleit tisztelő, segítő, a társadalom hasznos tagjává váló felnőtt.
2012. augusztus 31.
Leveleki Miklós | |
igazgató |